Tietoiseksi tuleminen. Vastuu kaikesta elämästä. Luonnollinen ruoka. Laatu ja luonnollisuus kaikilla elämän osa-alueilla.

28.9.2010

Mirror mirror

Aivopesun tuloksena muodostin jo nuorena uskomuksen, että pitää olla paljon ystäviä. Se kertoo arvostasi. Mitä enemmän ystäviä ja sosiaalista elämää, sen parempi elämä. Aikaisemmin olin kateellinen siitä, että jotkut ihmiset tulivat toimeen paremmin keskenään kuin minun kanssani. Halusin olla pidetty ja mukava, mutta en ole ikinä osannut miellyttää. Pienestä asti olen ollut voimakastahtoinen, hallitseva oman tien kulkija, joka tietää mitä tahtoo ja yleensä on saanut tahtonsa läpi.

Minulla on aina ollut ystäviä, mutta olen viettänyt paljon aikaa myös yksin. Ne ystävyyssuhteet, mitkä ovat olleet jokseenkin aitoja, ovat pysyneet. Aidot suhteet eivät määrity sillä, kuinka usein näemme, vaan kriteerinä on enemmänkin vapaus ja pyyteettömyys. Epäaidoissa suhteissa on ollut tarpeita ja riippuvuuksia. Egot ovat ripustautuneet mm. pelkoon.

Näissä aidoissa pitämissäni suhteissa olen kuitenkin kokenut jotain puuttuvan ja olen eniten nauttinut yksinolosta, koska silloin on saanut tehdä juuri sitä mitä haluaa. Ei tarvitse huomioida kuin itsensä. Ei tarvitse jutella aiheista, jotka eivät innosta 100%: sesti, ei tarvitse olla kohtelias tai miettiä "mitäköhän tehtäisiin tai juteltaisiin, vain sen vuoksi, että ollaan tekemisissä". Sosiaaliset tilanteet, etenkin viralliset ja jäykät ovat olleet piinaavimpia. Kysellään kuulumisia vain kohteliaisuuden vuoksi, syödään vatsa täyteen kemikaaliruokaa, ehkäpä avataan siiderit ja aletaan pönkittämään egoa, pakenemaan todellisuutta, hakemaan hetkellistä mielihyvää tietäen, että seuraavana päivänä vastassa on entistä tyhjempi olo. Mitä tästä opimme? "Ei enää ikinä..."

Mutta kun ei ole vaihtoehtoa!!!

En tiennyt vaihtoehdoista, koska olin vasta oppimassa. Olin luullut, että ihmisten välinen täysin aito kanssakäyminen on vain oma illuusioni. Viimeisen vuoden aikana olen havainnut, että se en olekaan minä, joka on ollut erilainen, tai jopa "hullu", vaan kaikki muut ovat olleet hulluja de Mellon sanoin. Kun kaksi aitoa ihmistä kohtaavat, sanoja ei tarvita. Aika menettää merkityksensä, samoin paikka. Nauru on kerrankin aitoa - ja sitä tulee - myös itseltäni. Se oli aiemmin väkinäistä. Myös itkeminen on enemmän kuin suvaittavaa näissä piireissä. Yleensä se meneekin mielipuoliselta kuulostavan itkun ja naurun sekoitukseksi :) Se on vaan niin parasta purkaa tunteita - aitoja tunteita, joita mikään stimulantti tai hetkellinen mielihyvä ei voi korvata.

Kun olet kokenut ykseyttä, et ole enää ikinä yksin. Sen jälkeen saat kaiken, mitä tarvitset ja sata kertaa enemmän. Jos seuraat sydäntäsi, oikeat ihmiset ja asiat oikein rynnistävät luoksesi, sitä nopeammin, mitä enemmän olet valmis purkamaan - luopumaan entisistä, rajoittavista uskomuksistasi ja kiinnikkeistäsi. Voit kokea läsnäoloa mahtavien, kehittymistä haluavien ihmisten seurassa. Seura kehittää itseäsi vielä enemmän, koska voimme käyttää toisiamme peilinä; oppiaksemme tai muistaaksemme lisää itsestämme. Etenkin aluksi vaikeat kanssakäymistilanteet voivat muuttua todella vapauttaviksi, kun tämä "peiliasia" ymmärretään. Kun ei ole erillisyyttä ja pelkoja, tavoitteena on rakkaus. Ja mitä enemmän avaamme ja rakastamme itseämme, sitä enemmän pystymme säteilemään sitä myös ympäristöön.

Kuten olen kertonut, minulla ei ole ollut yli vuoteen negatiivisia ajatuksia. Kateus on poistunut ja en vain tiedä, vaan tunnen sen, että vain rakkaudella ja tukemalla toisiamme pystymme vaikuttamaan suurempaan kokonaisuuteen. Nykyään oikein huvittaa se, kun ei enää kiinnosta tai haittaa pätkääkään, jos jotkut ihmiset tulevat paremmin toimeen toistensa kuin minun kanssani. Ego ei pelkää, eikä tarvitse pönkitystä. Asiat, tilanteet ja ihmiset ovat neutraaleja. Ympäristö on täynnä peilejä. Voit nähdä ne avoimin silmin tai kulkea sumussa, reagoiden jokaiseen ulkopuoliseen tekijään; peittää todelliset tunteesi, vaipua syvemmälle uneen ja antaa sydämesi itkeä.

Tai sitten voit nähdä jokaisessa hetkessä oppimisen mahdollisuuden. Meillä on vapaa tahto <3

Heidi&Mirva, Suomen Peilipalvelu Oy
Laatuelämää tunteella, 
jos haluat oppia ja kehittyä
tilaa kotiisi :)

7 kommenttia:

  1. Hehehe, otan kyllä kreditit itelleni siitä, että saan tämän kylmänaaman hekottamaan sillä tavalla ettei loppua näy.

    VastaaPoista
  2. Tulipas postauksesi taas oikeaan hetkeen:)
    Viime päivinä olen paljonkin mietiskellyt ystävyyssuhteitani. Olen myös aina ennen uskonut, että tulisi olla paljon ystäviä ja että se myös kertoo jotain arvostani. Minulla on ollut aina ystäviä, mutta olen myös aina ollut paljon yksinkin. Monissa ihmissuhteissani olen silti tuntenut olevani jotenkin "erilainen". Olen aina kaivannut jotain syvempää kohtaamista.
    Ironista kyllä kaikista yksinäisimmät kokemukset olen kokenut joidenkin ihmisten seurassa. Silloin olin vielä niin riippuvainen muiden hyväksynnästä, että häivytin omat kaipaukseni ,ja oikeastaan sen mitä olen, taka-alalle.
    Nyt tällä hetkellä minulla on muutamia ihania ihmisiä elämässäni ja nämä ihmissuhteet ovat aivan eri perustalla. Aitoa kohtaamista, ei pelkoa ja erilaisia tarpeita tyydytettävinä. Toki vanhat möröt voivat joskus nousta ajatuksiin, ajatus siitä tulenko hyväksytyksi, mutta nyt voin tunnistaa sen egon höpötyksiksi:)

    Kiitos Heidi taas hyvästä postauksesta!

    VastaaPoista
  3. Ei liity nyt aiheeseen, mutta ajattelin kysyä sinulta kun Ruohonjuuren&Runsaudensarven tarjonta on tuttu, että löytyykö arrowjuurijauhetta luomuna ja löytyykö isoissa pulloissa olevaa greipinsiemenöljyä ollenkaan Suomesta, ei siis sitä uutetta pienissä puloissa? :)

    VastaaPoista
  4. Hei, jos et ole vielä kuullut tätä kappaletta ja pidät siitä niin ansaitsisi omasta mielestäni paikan jonkun postauksen perässä. :) Itse törmäsin tähän pari päivää sitten Spotifyssa vaikka en yleensä kuuntelee mitään rentoutus tai new age musaa jne.

    Miten & Deva Premal - So Much Magnificence
    http://www.youtube.com/watch?v=AG-YE8IiV5U

    VastaaPoista
  5. "Anonyymi" vanha ystävä täältä lähettää terkkuja ja antaa pointsit hyvästä kirjoituksesta :)

    Ja kiittää samalla edellistä kirjoittajaa muistutuksesta: Deva <3

    -Hanna-

    VastaaPoista
  6. Mirva ja Sari: <3

    Anonyymi 1: En valitettavast ole perehtynyt kys. tuotteeseen :(

    Anonyymi2: Ei ehkä ihan niin paljoa kolahtanut, että postaisin:) Mutta ehkäpä tästä osa bongaa!

    Hanna: <3

    VastaaPoista
  7. Tervehdys Heidi!

    En ole aiemmin kommentoinut blogiasi, tai sen kirjoituksia, mutta nyt tuntui, että nämä kirjoittamasi tekstit ovat lähes kaikki, kuin minua varten. Mielenkiintoisia juttuja ja linkkejä ja paljon myös tämänhetkisten mielenkiinnonkohteitteni mukaisia. :)
    Muistaakseni olen kerran aiemminkin törmännyt blogiisi hakusanoilla eri blogeja netistä etsiessäni/selaillessani, mutta olen vilkaissut näitä sivujasi silloin vain pikaisesti.
    Nyt teki mieleni kuitenkin kirjoittaa sinulle tähän tämä tällainen kommentti. :)

    Oletko pitänyt muuten raaka-ruoka iltoja Oulussa ja onko osallistujia iltoihin ollut kuinka paljon?

    Itse kiinnostuin raakaruoasta tänä kesänä nähtyäni Youtubessa erään aiheeseen liittyvän videon.
    En kuitenkaan ole vielä raakaruokalaiseksi heittäytynyt, vain kokeillut raakaruokien valmistusta hieman.
    Minulla on 2 vuotias tytär ja avomies ja kotona ruokia täytyy valmistaa heidänkin ehdoillaan.. Punaista lihaa en ole syönyt enää sitten viime joulun. Poikkeuksen voisin tehdä luomuriistan kohdalla, mutta muutemmin näinä aikoina syön mieluummin vain kalaa(siitäkin tarkkaillen valmistuspaikkaa ja sitä, kuuluuko se liikakalastettujen joukkoon)ja kasvikunnantuotteita, sekä kananmunia ja jonkinverran maito tuotteita.. sanotaanko tällaista nyt nimityksellä semivegaani? :D En muista.
    En ole ehtinyt vielä lukemaan lähellekään kaikkia tekstejäsi, sillä tässä viimeisen puolentunnin aikana vasta aloitin, mutta herätit mielenkiintoni kyllä ihan jo näin yleiskatsauksella ja kiinnostuin sinusta myös ihmisenä. :)
    Ehkäpä vierailen sivuillasi jatkossa useamminkin ja voisi olla mukavaa ehkäpä myös tutustua.

    Kohta nukkumaan...

    Kiitos tästä päivästä ja hyvää huomiselle!
    - Hyvää Yötä!


    Terveisin: Kati Kiimingistä Pohjois-Pohjanmaalta

    katisku@suomi24.fi

    VastaaPoista

Kommentoi, tarkastele, peilaa, opi...