Tietoiseksi tuleminen. Vastuu kaikesta elämästä. Luonnollinen ruoka. Laatu ja luonnollisuus kaikilla elämän osa-alueilla.

12.7.2010

Treenisi voi kertoa maailmankuvasi :)

Maailmankuvat ja tietoisuusasiat herättävät paljon keskustelua mm. tämän postauksen ketjussa. Vuorossa pitkästä aikaa integraalijuttuja hieman viihteellisemmässä muodossa. Seuraavassa pätkässä kerromme hieman maailmankuvista liikunnallisesta näkökulmasta. Annoimme luovuutemme kukoistaa täällä aurinkoisella takapihallamme...

 

Tässä ihan "oikeaa" treeniä. Huom. Mirva ekaa kertaa tekemässä toiminnallista lihaskuntotreeniä.

9 kommenttia:

  1. Ja mää missasin tämän! Hitsi! Lähdin päivää liian aikaisin! :)
    "Huomenna pullapäivä" - hahaha! (Täällä on yllättäen ollu tahini- ja omenapäivä...) Ollaan kuulolla, ihkut!
    Jutta

    VastaaPoista
  2. Olisiko sulla jotain hyviä vinkkejä reisien kavennukseen? tai mistä ylipäänsä rasvan kertyminen reisiin johtuu??? olen alipainon rajalla ja siltikin reisissä on ylimääräistä. Mikä siis avuksi? Sun reidet on niin ihana rasvattomat, joten arvelen sun tietävän asiasta jotain ;)

    VastaaPoista
  3. wilma: Suosittelisin käymään biosignaturessa. Siitä voisi olla apua. :) Joskus rasvan kertyminen johonkin paikkaan, voi olla kiinni hormoonitasapainosta. www.biosignature.fi

    Itse olen kokeillut tuota ja voin kyllä suositella.

    VastaaPoista
  4. Eikös se liian alhainen kalorimääräkin aiheuta "reisiongelmaa"? Siis ollessaan säästöliekillä elimistö hädissään varastoi kaiken liikenevän rasvaksi reisiin. Korjatkaa jos olen väärässä.

    VastaaPoista
  5. Taitaa olla enemmänkin ihmisestä kiinni, minnekkä se rasva kertyy. Minulla se on esimerkiksi aina ollut vatsan seutu. Jalkani taas ovat olleet kautta aikain melko rasvattomat ja hyvässä kunnossa. (Biosignaturen mukaan mulla on huono hiilihydraatin sietokyky, koska rasva varastoituu jenkkakahvojen kohdalle ja sitä se todellakin on! BS:n mukaan taas reisiin kertynyt rasva on merkki liian korkeasta estrogeenitasosta.)

    VastaaPoista
  6. Aiva kuten anzu sanoi, pukkaa estrogeeni-dominanteilla ihmisillä ylimäärä kertymään lantion seudulle, testodominanteilla enemmänkin vatsaan. Vrt. "omppu- ja päärynä" vs. miehet ja naiset.

    On siis pitkälti hormonaalinen seikka.

    VastaaPoista
  7. Jutta: Welcome again anytime <3

    wilma: Kiitos vaan :) Kokonaisvaltaisuus on mielestäni se juttu tässäkin. Ravinto kuntoon, sopivassa suhteessa treeniä, mutta tärkein hoidettava on ehkä mieli.

    Itse olen treenannut kokonaisvaltaisesti jo vuosia; lenkkiä, kahvista, tanssia, rullaluistelua, joogaa jne. Itsekin kävin biosignaturessa, mutta tosiaan kertyi se rasva minne tahansa on ohjeet aika samat tai itse ainakin suosittelisin edellä mainittuja seikkoja ja sitä ravinto-ohjeistusta mitä täällä blogissa ja kirjassani olen kertonut. Toisilla on kyllä toisia parempi/huonompi hiilarinsietokyky, mutta raw foodeilla sillä ei ole niin väliä (toki riippuu aina miten ruoat koostaa...)

    VastaaPoista
  8. Ok, todella mielenkiintoista!
    mitä sitten kannattaisi erityisesti ottaa huomioon raakaravinnossa, jos halutaan sopusuhtaisemmat reidet?
    ...oletetaan, että ne siis ovat seurausta liian korkeasta estrogeenitasosta. Mitkä asiat vaikuttavat estrogeenituotantoon ja miten sitä voi madaltaa/normalisoida?

    Entä voiko korkea estrogeeni taso aiheuttaa myös hiustenlähtöä?

    VastaaPoista
  9. wilma: Raakaravinnon koostaminen "oikein" ON oleellista. Sitä ei oikein muutamalla sanalla voi selittää koska asia on niin kokonaisvaltainen/yksilöllinen. E-bookissani on koottuna kaikki oleellinen tieto, mitä minulla on. Lisäksi lue tämä; http://quinoaa.blogspot.com/2010/01/ala-syyta-hormoneja.html

    Tuossa postauksessa on hieman hormonitasapainosta. Luulisin, että saattaa aiheuttaa myös hiustenlähtöä, tässä siitä lisää:) http://quinoaa.blogspot.com/2010/01/vinkkeja-hiustenlahtoon.html

    VastaaPoista

Kommentoi, tarkastele, peilaa, opi...