Tietoiseksi tuleminen. Vastuu kaikesta elämästä. Luonnollinen ruoka. Laatu ja luonnollisuus kaikilla elämän osa-alueilla.

13.9.2009

Boot Camp!

Treenijuttua välillä. Jalkaprojektini on vielä kesken, enkä ole päässyt täysillä treenaamaan oikeastaan moneen kuukauteen. Toisaalta "täysillä treenaamiseen" on muutenkin mennyt maku, joogainnostuksen lisäännyttyä. Toki olen kevyesti lenkkeillyt mahtavilla Vibrameillani. Nyt taas syksyn alkaessa on tullut taas fiiliksiä hieman tehokkaampaan treeniin, osansa voi olla myös edelleen lisääntyvällä energialla, foodeilla jne.

Hoidan parhaillaan mystistä lonkkavaivaani kiropraktikolla. Sain blogissani vinkin (kiitos siitä vihjanneelle) lantion SI-nivelistä, jotka saattavat aiheuttaa vaivan. Sainkin vahvistuksen siihen, että SI-niveleni ovat lukossa, mutta eri asia on se, pysyvätkö ne "auki". Sitä tässä katsotaan ja toivotaan parasta ja kokeillaan sitten 5:ttä asiantuntijaa jos tämäkään ei auta. Pystyn siis normaalisti liikkumaan, mutta vasen lonkkanivel tulee aina huomattavan kireäksi ja kipeämmäksi kun oikea ja se tuntuu myös kävellessä.

Jos nyt vaan olisin täysin kunnossa, niin aloittaisin Boot Camp - treenin, joka yhdistää kamppailulajien monipuolisia kuntoharjoitteita joogan ja pilateksen harjoitteisiin. Harjoittelu kehittää harrastajansa lihaskestävyyttä, peruskestävyyttä, liikkuvuutta sekä kehonhallintaa. Tämä treenimuoto vaikuttaa kyllä niin mun jutulta, että voisin myös itse joskus tehdä vastaavaa valmennusta.

Harjoittelu sopii liikkujille kuntotasosta riippumatta tai urheilijoille oheisharjoitteluksi ja tarjoaa siis haastetta kokeneemmillekin urheilijoille ja täyttää varmasti kuntoilijoiden liikuntatavoitteet. Tässä esittelyvideo Boot Campista (jossa mielestäni loistava biisi:), ja varaa paikkasi joko Helsinkiin, Tampereelle tai Järvenpäähän. Yhteystiedot löydät täältä.

5 kommenttia:

  1. Toivottavasti saat lonkkasi kuntoon jotta itsekin pääset tuonne Boot Campille..

    VastaaPoista
  2. Meren päällä treeni-nautinnollista. Miten hieno kappale, mikä se on?

    VastaaPoista
  3. Olisiko sulla Heidi antaa jotain lantion venytys vinkkejä tms.? Itse huomasin pari viikkoa sitten, että kävelen vähän sillee että lantio "keikkuu" enemmän vasemmalle. Kävelyn korjaaminen tuottaa vähän vaikeuksia. Uskon että itselläni tämä johtuu mahdollisesti siitä, että olen viimeiset 3-4 vuotta istunut lantio oikealle vinossa- oikea jalka ylhäällä tuolilla aina kun esim koneella jne. Aika loogiselta vaikuttaisi että siksi oikean puolen lihakset lyhentyneet. Viime aikoina on sitten ruvennut lantio nikamat paukkuun välillä jos on kauan paikallaan tai lenkillä. Ajattelin että jäsenkorjaajasta olisi ehkä enemmän hyötyä kuin kiropraktikosta, mutta ilmeisesti ei? Itse olen käynyt aikaisemmin juuri pääosin kiropraktikolla ja kerran myös osteopaatilla ja naprapaatilla siis juuri viimeksi 4 vuotta sitten.
    Kiropraktikko neuvoi joskus sellaisen venytyksen jossa maataan selällään sängyn laidalla ja sitten roikotetaan vastakkaisen puolen jalkaa reunan yli 15min. En vaan muista oliko tämä juuri nyt lantiota venyttävä? Itsellä aina kaularangassa, yhdessä yläselän nikamassa lukko ja nyt vielä tämä lantio. Toisin itseäni saan syyttää kun olen istunut väärässä asennossa ja liikkunut ja venytellyt liian vähän. No tulipa nyt valitettua. :)

    Kiitos hienosta blogista! Noussut ykkös suosikin paikalle kempparin tilalle ja alusta asti on luettu. :)
    -Espoir

    VastaaPoista
  4. Yaelian: hope so
    tyttötiimi; Enpä tiedä biisin nimee anyone?

    Espoir: Olen otettu:) Oisko samaa vikaa kun mulla? Kannattaa käydä eri alojen asiantuntijalla, jäsenkorjaaja on hyvä. Korjasi mulla jalkojen eripituisuuden. Nykyinen kiropraktikkoni neuvoi just saman venytyksen mulle, pitäisi venyttää lantion niveliä. Sanoi myös että pitäisi välttää toispuoleisia asentoja ja kiinnittää esim. nukkuma-asentoon huomiota. Se, mikä hoitomuoto toimii kullakin on niin arpapeliä, eikä voi sanoa, mikä kun ihminen on vaan niin complex, samoin kuin vaivat. Vain kokeilemalla tietää.

    Vaikka itsellä on aika kondiksessa kroppa ja varmasti pysyisikin, niin ongelmia tuottaa liika istuminen (koneella) ja huono istuma-asento ja tuoli. Se vaan rapistuttaa ihmiset, koska se ei ole ihmiselle tarkoitettua!! Voi kun olisi vaihtoehto - olen ainakin hankkimassa jumppapalloa istuinvaihtoehdoksi, jos saisi samalla coretreeniä:) ja välillä käyn roikkumassa parvekkeella renkailla.

    Nimimerkillä "vaivanen", joka esittää että kaikki on kunnossa:)

    VastaaPoista
  5. Boot Campista tulee mieleen Scott Abelin kehittämä MET-training jota olen itse tehnyt tossa vuoden päivät. Aivan SAIRAAN inspiroivaa ja monipuolista liikkumista joka riikkoo kaikki periinteiset "puristus 2s tänne ja liike hallitusti, treenataan vaan beach lihaksia tai kaikki menee paskakas"-mentaliteetin. Liikkuvuus parani huimasi ja kokonainen kehonahllinta tukilihaksisoiteen oli ihan huippukunnossa.

    Scott on muutenkin guru treineri. Ikää on jo jonkun verran, mestaruuksia takana ja valmentaa kuuluisimpia urheilijoita jotka menesetyy täysin ilman proteiinilisiä ja uuta hifistelyä, vaan kunnon ruokaa, kunnon treeniä ja pää kuntoon. Plus että miäs pitää urheilijoidensta henkistä ja psyykkista kasvua hyvin tärkeänä. Yhtenä mottona onkin "Genes are as much from the head up than from the head down!"
    Respect että tällaista mentaliteettia löytyy jo suomestakin!

    http://www.scottabel.com/

    VastaaPoista

Kommentoi, tarkastele, peilaa, opi...