Tietoiseksi tuleminen. Vastuu kaikesta elämästä. Luonnollinen ruoka. Laatu ja luonnollisuus kaikilla elämän osa-alueilla.

19.5.2009

Tofua ja kasviksia kookosmaidossa+quinoaa

(kaikki aineet jatkossakin luomua, ellen erikseen mainitse)

- paketti tofua, esim. tätä Alpron uutuutta
- kesäkurpitsa
- parsakaali
- paprika
- sipuli
- valkosipulinkynsi
- purkki kookosmaitoa
- inkivääriä (mieluiten tuoretta)
- suolaa, pippuria, currya,
Lisukkeeksi quinoaa

Paista pilkotut kasvikset ja tofu miedolla lämmöllä kookosöljyssä pannulla ja lisää mausteet. Lisää kookosmaito ja hauduta vielä jonkin aikaa. Njam! Suosittelen lämpimästi:


Myös munakkaasta saa halutessaan hyvinkin värikkään:

Siihenkin lisätty siis tofua, tomaattia, kesäkurpitsaa, persiljaa, oreganoa

Luomutofujen vertailua löytyy tästä postauksesta.

2 kommenttia:

  1. Kiitos reseptivinkistä!

    Tänään kokattiin ja tuli tosi hyvää, nam!

    Laitoin mausteiksi myös kurkumaa ja jauheinkivääriä. Ruoan väri oli ehkä hieman neonvihreä, mutta ihan superhyvää kyllä. Jätettiin myös tofu pois koska unohtui ostaa hallista.

    Ostin hallista myös luomuselleriä joten tänään olis aikomus kokeilla elämäni ensimmäistä vihersmoothieta. Saas nähä minkä makusta tulee, vähän jänskättää...

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, että olet kokeillut, vaikka tofu unohtuikin;)

    Onnea kokeiluun, selleriä en ole itse kokeillut smoothiessa, voi olla vähän kirpsakkaa joten kannattaa laittaa vähän hunajaa tai banskua ainaki:)

    VastaaPoista

Kommentoi, tarkastele, peilaa, opi...