Tietoiseksi tuleminen. Vastuu kaikesta elämästä. Luonnollinen ruoka. Laatu ja luonnollisuus kaikilla elämän osa-alueilla.

4.4.2009

Sieni-papupaistos


Itsesovellettu ohje ja hyvää tuli taas. Tässähän oppii pikku hiljaa kokkaileen:)

(4:lle)
600 g tuoreita herkkusieniä
2 isohkoa sipulia
purkki papuja (esim. näitä)
(cashew) pähkinöitä
(seesaminsiemeniä)
1 kukkakaali
tuoretta persiljaa
1 prk soijakerma (pistin alpro soya 5%, voi olla rasvaisempikin)
suolaa
mustapippuria

Pese sienet ja pilko ne pieniksi sipulin kanssa. Pilko myös kukkakaali osiin ja keitä se kattilassa lähe kypsäksi. Paista sieni-sipuliseos pannulla n.5 min ja lisää suolaa ja pippuria maun mukaan. Lisää seos voideltuun vuokaan sekä myös pavut, pähkinät,siemenet ja persilja. Lopuksi päälle soijakerma ja paista 200 asteessa n.puoli tuntia.

Lisuketta ei välttis tarvi, mutta mikä vaan oikeestaan sopii. Itse teimme perunamuussia, koska (itävistä) perunoista piti päästä eroon, se ei kaikkein paras lisuke tälle paistokselle ole, koska molemmat ovat hieman veteliä. Mutta hyvää se oli, soijamaito (2,5%) sopi sen sekaan mainiosti. Omatekemä muussihan ei voi olla pahaa.

ps. Ihan loistava jälkiruoka, välipala tai vaikka palautumismuona on luomumämmi, jos mämmistä tykkää. Siis se, jossa ei ole lisättyä sokeria ja mieluiten vielä luomu. Ainesosat: vesi, luomuruisjaho, luomuruismallas, suola (0,3%), luomupomeranssinkuori. Ravintosisältö: energia: 776kl(185kcal), proteiini: 4,6g, hiilihydraatti: 39g, rasva alle 1g, ravintokuitu 8,5g, natrium 0,1g.



pps. Kuva on pöllitty suomi-blogista, jossa kerrotaan yleensä suomesta ja tässä tapauksessa oudoista suomalaisista ruuista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi, tarkastele, peilaa, opi...