Tietoiseksi tuleminen. Vastuu kaikesta elämästä. Luonnollinen ruoka. Laatu ja luonnollisuus kaikilla elämän osa-alueilla.

23.3.2009

Tofu-kasvissalaatti ja vihreä smoothie


Kevyen ja ravitsevan lounaan saa omatekemästä salaatista, jossa hiilarit otetaan vihanneksista, joiden energiatiheys on pieni ja ravintoarvo suuri. Tällöin ruokaan voi reippaasti lisätä hyviä rasvoja, jotta ateriasta tulee ravitseva ja terveellisempi.

(2 reilua annosta)
1 pkt marinoitua Tofua (Soya)
2 pientä tai 1 iso sipuli
kesäkurpitsa
parsakaali
omena

kastike
oliiviöljyä
hunajaa
sitruunamehua
suolaa
mustapippuria

Poista parsan varsi ja pilko parsa pieneksi paloiksi. Keitä n. 3 min. ja valuta vedet -> lisää tarjoilukulhoon. Paista reilussa rasvassa ohueksi pilkotut kesäkurpitsan siivut ja lisää kulhoon. Sekoita kastike kasvisten päälle ja anna sen ihmeytyä. Pilko sipuli ohuiksi renkaiksi sekä tofu isohkoiksi paloiksi ja paista hetken aikaa. Lisää ne sitten kulhoon sekä myös paloiteltu omena.

Vihreä smoothie


1 prk (500g) soijajugurttia
1 avokado
pala kurkkua
muutama salaatinlehti
loraus sitruunamehua
pellavasiemenrouhetta
vehnäleseitä

Pilko aineet ja sekoita tehosekoittimessa smoothieksi. Tämä sopii hyvin salaatin kanssa, ateria on täyteliäisempi. Avokado ja pellavarouhe tuo hyviä rasvoja, jugurtista saa mm.protskua. Maistuu muuten intialaiselle raita-kastikkeelle, joten voi käyttää myös dippinä.


"tää on kyl liian vegee.."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi, tarkastele, peilaa, opi...